5 tips voor een succesvol logo

5 tips voor een succesvol logo

Wil je een nieuw logo voor je bedrijf? Omdat het huidige logo niet meer aansluit bij je onderneming? Of omdat je vindt dat je huidige logo niet meer past bij deze tijd? Wat de reden voor een nieuw logo ook is, het is belangrijk om over een aantal zaken goed na te denken. Bijvoorbeeld over de kleur van je nieuwe logo, maar ook over het lettertype wat je ervoor wilt gebruiken. Er zijn nog een aantal zaken die je beslist mee moet nemen in je overwegingen, om er zeker van te zijn dat jouw nieuwe logo succesvol wordt. Welke dit zijn? Hieronder hebben we ze je voor je op een rijtje gezet!

Logo moet passen bij je doelgroep

Op welke doelgroep richt jouw onderneming zich? Jonge mensen? Mensen van middelbare leeftijd? Vrouwen? Mannen? Allochtonen? Het is belangrijk om erachter te komen wat jouw doelgroep aanspreekt, zodat je hier op in kunt spelen. Houden zij van felle kleuren? Of juist rustige kleuren? Veel tekst in het logo of juist weinig? Weet wat je doelgroep wil en pas hier je logo op aan.

Breed inzetbaar

Wil je jouw nieuwe logo ook op je bedrijfswagens terug laten komen? Op je briefpapier? Wordt het logo ook digitaal een belangrijk speerpunt? Wil je in je nieuwe bedrijfskleding ook het logo verwerken? Zorg er dan voor dat jouw logo breed ingezet kan worden.

Kies voor een professioneel logo

Het is verleidelijk om zelf een logo te ontwerpen, maar toch is het verstandig om dit uit te besteden. Een logo laten maken geef je de garantie dat over alles wordt nagedacht om jouw logo succesvol te maken. Een professional heeft doorgaans jarenlange ervaring in het ontwerpen van logo’s en weet precies waar op gelet moet worden. Neem geen risico en ga voor een professioneel logo!

Tijdloos

Zorg ervoor dat je logo tijdloos is. Iets wat nu actueel is, is iedereen over een paar jaar waarschijnlijk weer vergeten. Kijk bijvoorbeeld uit met trends op kleurgebied of het gebruik van woorden van deze tijd. Over een paar jaar zijn deze trends en woorden namelijk weer vergeten, waardoor jouw logo op dat moment juist heel ouderwets overkomt. Voorkom dit en ga voor een tijdloos logo.